Terug

Wij verzenden met PostNL. In verband met de drukte tijdens de feestdagen kunnen bestellingen langer duren. Houdt rekening met 2 tot 3 extra werkdagen levertijd.

Klantenservice

Heb je vragen over onze producten, ons bedrijf en onze missie of heb je niet de informatie gevonden die je zocht op onze hulppagina's, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. E-mail of het contactformulier hiernaast werkt het beste, maar je kan natuurlijk ook bellen. 

 

e-mail: [email protected] (wij beantwoorden jouw mail binnen 2 werkdagen)

 

telefoon: +31-6-55842247 (alleen op werkdagen van 10:00 tot 17:00 uur)

 

 

Neem contact op

* Verplichte velden

Veelgestelde vragen


1. Vragen over retouren en verzenden

1.1 Waarom moet ik verzendkosten betalen bij een retour?

Wij weten dat veel winkels de retourzending gratis op zich nemen. Wij zijn een klein bedrijf en wij staan voor een duurzame samenleving. De kosten van gratis retour lopen hoog op. Zo hoog, dat we op veel retours eigenlijk verlies maken. Daarnaast vragen we ons af of het gemak waarmee men iets online koopt en weer retourneert wel zo duurzaam is.  Natuurlijk komt het voor dat iets echt niet past, of dat het product tegenvalt. Dan moet je natuurlijk kunnen retourneren en ruilen. Toch willen we dan graag dat je betaalt voor de terugzendkosten. Wij nemen de kosten van de nieuwe zending (het geruilde product weer op ons). 

En soms komt het voor dat wij iets verkeerd verzonden hebben, of dat het kapot is. Dat is natuurlijk onze schuld. Wij zullen dan de kosten op ons nemen door je een voor-gefrankeerde verzendsticker te sturen. 

1.2 Waarom krijg ik wel een track en trace van Post NL, maar krijg ik het via een ander bedrijf?

In een aantal gevallen hebben wij het bestelde product niet zelf op voorraad. Next Way of Living werkt nauw samen met een aantal van de duurzame merken in ons assortiment. In plaats van dat wij een deel van hun voorraad bij ons opslaan, houden zij dat zelf. Zij verzorgen dan de verzending via hun eigen verzendbedrijven. In sommige gevallen krijgen wij een track en trace van hen, en zullen dat naar je doorsturen. Dit is voordelig voor deze duurzame merken omdat wij hiervoor een veel lagere marge vragen.

Toch krijg je van ons een track en trace code van Post NL. Dat ligt aan ons systeem. Veel is geautomatiseerd en zo ook dit. Wij hebben nog niet ontdekt hoe we dat uit kunnen zetten voor verzendingen die niet via ons gaan maar via het merk zelf.  

1.3 Ik heb geen Track en Trace code ontvangen

Dat ligt aan ons. Wij moeten in het systeem op een knop drukken als wij de bestelling hebben ingeleverd bij PostNL. Dat willen we nog wel eens vergeten te doen. Excuses daarvoor. We worden er steeds beter in!

2. Vragen over onze merk-keuzes? Hoe duurzaam zijn ze?

2.1 Waarom denken jullie verstand te hebben van Duurzaamheid?

Marleen en Pieter werken al ruim 20 jaar in de 'duurzaamheid' en hebben daar enorm veel ervaring opgedaan met het nadenken over duurzaamheidsnormen voor producten. Marleen heeft bij de Schone Kleren Campagne gewerkt en bij Amnesty International. Altijd keek ze naar de sociale kanten van bedrijven in hoe zij hun producten maakten. Pieter werkte bij natuur- en milieu organisaties en was altijd bezig met de ecologische aspecten van verantwoord ondernemen. Met zijn tweeën brengen zij enorm veel kennis en ervaring in. 

 

 

2.2 Hoe bepalen jullie de duurzaamheid?

Wij kijken altijd of producten in onze ogen goede keurmerken hebben. Duurzame keurmerken vormen ondertussen een ondoordringbare brei van duurzaamheidsclaims. Een aantal van hen zijn echter door maatschappelijke organisaties, overheden en de betrokken bedrijven erkend als goed. In de katoenteelt is dat bijvoorbeeld GOTS voor milieu. Fair Trade keurmerken zijn ook breed erkend. FSC is nog zo'n keurmerk. Maar niet altijd hebben onze merken zo'n keurmerk. Soms zijn ze duur om te krijgen, en veel van onze merken zijn nog start-ups. Soms vinden ze het keurmerk zelf niet ver genoeg gaan.

We kijken daarom vooral naar hoe de ondernemer achter het product om WIL gaan met mensen en milieu. Want keurmerken zijn belangrijk, maar dekken ook niet alles. Onze ondernemers zoeken altijd naar dat ene beetje extra wat ze kunnen doen. Overhemden helemaal plastic-vrij maken bijvoorbeeld, de jeans wereld op zijn kop zetten, of horloges en juwelen maken van gebruikte materialen. Wij geloven dat een circulaire economie een economie van overvloed kan zijn. Dat onze toekomst er dus een niet van schaarste maar van overvloed zal zijn. Ondernemers die daar mee bezig zijn, en uitvindingen doen die die circulaire economie dichter bij krijgen vinden wij Next Way of Living ondernemers. Zij bouwen aan de toekomst. Soms gaan dingen niet perfect. Soms is het product nog niet helemaal duurzaam, maar weten wij dat de achterliggende ondernemer er wel mee bezig is. Roger achter de bamboe tandenborstels baalt zelf ook van het Nylon, maar heeft nog geen goed alternatief gevonden om jou een goede poetsbeurt te geven. Wij omarmden het bikini-merk Curms ondanks dat de bikini's niet aan onze ecologische voorwaarden voldeden. Nu heeft Carmen een eco-variant uitgebracht. Nu is ze niet alleen meer sociaal verantwoord bezig, maar ook ecologisch. Omdat wij wisten dat Carmen naar dit alternatief op zoek was, namen we haar bikini's op in ons assortiment.

Wij willen onze merken en ondernemers wiens producten wij verkopen goed kennen, en willen graag met ze samen werken om via de verkoop van hun producten te zorgen dat zij genoeg inkomsten hebben om te investeren in nog slimmere en toekomstbestendige oplossingen. 

En voor jou betekent het dat wij al het werk om uit te zoeken wat wel en wat niet duurzaam genoeg is al voor je gedaan hebben. Dus werk mee aan onze duurzame toekomst, en kies voor de ondernemers bij Next Way of Living!

 

 

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »